dagenssean

Alla inlägg den 30 juli 2013

Av dagenssean - 30 juli 2013 17:47

För några helger sedan var jag, Fredrik och Sean nere på Åhus strand för att njuta av det härliga vädret och vi åkte dit både lördagen och söndagen. Eftersom att vi under lördagen brände oss lite lätt och vi under söndagen skulle åka dit tidigare och vara där längre, så kände vi att det var lika bra att ta lite solskydd. Jag frågar därför Sean om solskyddfaktor 15 räcker, men Sean känner att detta inte räcker och vill ha 30 och som tur väl är så har vi en sån liggande sen Fredriks utlandssemester. När vi kommer fram till Åhus strand så börjar vi smörja in oss och jag och Fredrik slås av hur snabbt Sean är klar, men vi tänker inte mer på det utan går ner till stranden. När vi sedan ska åka hem så märker vi båda två att Sean är väldigt VÄLDIGT röd och jag frågar honom "men Sean.....hur kan du vara röd när du har solskyddfaktor 30 på dig?" och han svarar mig "men jag smetade bara lite här" och så pekar han över bröstet. Jag frågar varför han bara tog där och då svarar han "jaa, men jag vill ju bli av med min linnebränna och vänja huden vid solen".......jaaa....vad ska man svara på de? Jag fick förklara för Sean att det i så fall hade varit smartare om han tagit samma solskyddfaktor som mig och Fredrik (solskyddfaktor 15) än att ta en så hög solskyddfaktor och endast på ett ställe för att sedan se ut som en kräfta och jämra sig om att man får ont av det. En underhållande och härlig helg med Sean på stranden :)


Skrivet av: Daniel


#stranden #Åhus #sol #sommar #bränna #linnebränna

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till bloggen där vi lägger upp händelser och diskussioner med våran härliga Sean

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards