dagenssean

Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av dagenssean - 25 augusti 2013 22:57

Något som nog alla märkt med Sean är att han inte direkt tänker igenom vad han gör innan, under tiden eller efter han har gjort det....och han lägger inte märket till om någon blir sur på honom OCH han tycker att han är väldigt bra på danska (det är han inte!). När vi är på väg hem från en resa till Tyskland så stannar vi till på en mack i Danmark för att skaffa lite käk. Vi går in och jag kommer på att jag vill ha lite potatismos till min korv, men kommer inte på vad potatismos är på danska och biträdet förstår inte när jag säger det på engelska heller. Tillslut så kommer vi på att det heter kartoffelmos så jag går fram och frågar efter detta, men dom har då inget sånt där.....och Sean står bakom oss.....och börjar säga "Kartoffelmos! Kartoffelmos! Kartoffelmos!" och göra nån konstig pirat inspererad gång fram och tillbaka. Och jag vänder mig om och kollar på biträdet....och biträdet är en man i ca 35års åldern....och han ser inte särskilt road ut och det gör inte de andra danska kunderna i macken heller och Sean bara fortsätter trots att vi försöker stoppa honom. Så tillslut får en av oss ta med Sean ut medan de andra två först ber om ursäkt för hans beteende (förklarar att han har en skruvlös) och sedan köpa käk.


Jag kan även tillägga att Sean inte insåg att någon blev sur på honom och han kan fortfarande inte förstå varför dom i så fall blev sura ;)


 


Skrivet av: Daniel 


#Danmark

Presentation


Välkommen till bloggen där vi lägger upp händelser och diskussioner med våran härliga Sean

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards